A BKV megfeledkezett a béremelésről, nagy a feszültség a dolgozók között
A szakszervezeti vezető szerint eddig nem volt olyan év, hogy elmaradtak volna a tárgyalások a fizetésemelésről.
A szakszervezeti vezető szerint eddig nem volt olyan év, hogy elmaradtak volna a tárgyalások a fizetésemelésről.
Összesen harminc pótlóbuszra számítanak a BKV-nál, ha a műszaki feltételeknek megfeleltek a járművek.
Tarlós Istvántól tudjuk, a felújított metrószerelvényekben két, rosszul összedugott kábel okozott olyan ajtózárási kalamajkát, hogy egy időre ki is kellett vonni őket a forgalomból. Itt vajon mi lehetett a keveredés oka?
A BKV vezérigazgatója megerősítette, hogy jövő nyár elejére kellene befejezni a 37 budapesti metrószerelvény felújítását, de az orosz gyár csúszásban van.
Szerződést köthet BKV a hármas metró északi szakaszának felújítására kiírt tender győztesével. A Strabag 24,1 milliárdért végzi el a munkát.
Ma is kiállt a forgalomból egy felújított orosz metró, mert nem tudta becsukni az ajtaját – ismét idegen eredetű tárgyat találtak az ajtó alatti sínben. Egyre rejtélyesebb az új metrók ajtóügye, a BKV nyomozza, hogy mi, vagy ki állhat az ajtócsukódást akadályozó tárgyak mögött. Tarlós korábban azt mondta, ez már az ördögi erők játéka lehet.
Mi lehet ez a gyufásskatulyánál kisebb, kocka alakú készítmény, ez a furnérlemezes valamire hasonlító valami? Ez az idegen alkatrész, ami nem is alkatrész? És vajon hogy szorulhatott a metróajtóba? A fakocka-gate-ről Bolla Tibor adott fergeteges magyarázatot a Klubrádiónak.
Idegen tárgy okozta a problémát, de egy átvizsgálás után a szerelvény készen áll majd a közlekedésre.
Már csak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mint közlekedési hatóság engedélyére vár a BKV, hogy újból üzembe helyezhesse a 3-as metró felújított, de az ismert ajtóhibák miatt forgalomból kivont szerelvényeit.
A BKV vezérigazgatója az M1-en leadott nyilatkozatában elmondta, hogy az orosz mérnökök kijavították a hibákat, így a hét második felére újra közlekedhetnek a felújított metrókocsik.
Bolla Tibor hétfő reggeli szavai szerint a kötbért nem is a hibák, hanem a szállítási késedelem miatt követelik a felújított vagonokat szállító orosz Metrovagonmastól. Mert egyébként a metrókkal nagyjából rendben van minden, csak bosszantó felújítási hibák akadnak.
Nem is állhattak volna forgalomba a 3-as metró felújított szerelvényei, ha nem működnek tökéletesen a vésznyitók – állítja a Metróért Egyesület. Márpedig a ma reggel a Nyugatinál elromlott szerelvényekből az utasok a vésznyitó segítségével is alig tudtak kikeveredni. De mi történik, ha a csak hellyel-közzel működő vésznyitókkal éppen valamilyen baleset miatt az alagútban ragadt metrón szembesülnek az utasok? Utánajártunk.
A sorozatos metróleállásokra reagált Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Bolla Tibor BKV-vezér elmondta az oroszoknak, hogy rázzák gatyába a metrójukat, mert legvégső esetben még szerződésbontás lesz a dologból.
Lift helyett több állomásnál is a mozgólépcsőhöz csatlakoztatható szállítóeszközzel oldanák meg az akadálymentesítést.
Házkutatást tartottak a VS.hu szerint a rendőrök a 2-es metró járműtelepén. A BKV elnök-vezérigazgatója közben arról beszélt, nem bújnak ki a felelősség alól.
November 6-tól kezdődik a 3-as metró északi szakaszának felújítása, de a számítások szerint csak az utasok kétharmada fog felférni a pótlóbuszokra. Bolla Tibor, a BKV vezérigazgatója ezért alternatív útvonalakat javasol.
A BKV továbbra is szabotázsra gyanakszik, a rendőrség közérdekű üzem megzavarásának gyanújával nyomoz.
Most a buszok téli gumijai, illetve ezek hiánya miatt kényszerült magyarázkodásra a BKV.
Nem biztonsági hiba okozta a 4-es metró napokban történt leállását – ezt mondta szerdán újságíróknak a BKV vezérigazgatója. Bolla Tibor szerint "egy nem biztonságkritikus hiba" miatt a szoftver automatikusan leállította a metrót, miután az egyik szerelvénnyel megszakadt a kapcsolata. Ez lehet kommunikációs vagy szoftverhiba is – tette hozzá.